czwartek, 19 lutego 2015

Przegląd nowości Informatora 


Moi Drodzy Czytelnicy! 
Postanowiłam zaserwować wam krótki przegląd nowości wydawniczych, których recenzje w najbliższych dniach zagoszczą na blogu. (A tuż po publikacji tego posta zabieram się za recenzję książki "Dlatego mnie kochasz", którą mam już za sobą.)

      A więc... 



 Wydawnictwo Znak Literanova na początek marca zaplanowało premierę powieści obyczajowej pt. "Obietnica Łucji", której autrorkę (słusznie bądź nie, ciężko mi jeszcze ocenić), okrzyknęło "Nową Mistrzynią powieści obyczajowej". 

      Krótko o czym fabuła: 
  Uciekając przed swoją przeszłością Łucja trafia do Różanego Gaju - uroczego miasteczka ze starym, zniszczonym dworkiem.   Przypadek sprawia, że zaprzyjaźnia się z młodą, umierającą kobietą i składa jej znaczącą obietnicę: zobowiązuje się odnaleźć ojca jej córeczki. Kiedy więc w zaskakujących okolicznościach poznaje genialnego muzyka i jego partnerkę, Adelę, zaczyna dostrzegać, że przypadki odgrywają w jej życiu coraz większą rolę. 
  A może to nie zbiegi okoliczności, ale przeznaczenie? 
  Nie wiem jak wy, ale ja mam wielki apetyt na tę powieść! 




  Prószyński i Ska dosłownie kilka dni temu zaserwowało czytelnikom miły prezent na coraz bardziej wiosenne poranki, wieczory i popołudnia. "Tu jeszcze nie raj" Aliny Krzywiec już czeka w mojej kolejce do przeczytania. Mam nadzieję, że będę zadowolona! 

  Eryka i Tomasz od siedmiu lat są szczęśliwym i zgodnym małżeństwem. Wystarczy jednak czterdzieści dni, by życie Eryki przewróciło się do góry nogami, podobnie jak wartości, na których zbudowała swój związek. Gdy trzydziestoletnia pedagog szkolna dostanie zgłoszenie o przemocy w zaprzyjaźnionej rodzinie, mimowolnie pozwoli się wciągnąć w machinę sekretów, półprawd i kłamstw. Przekona się, jak cienka granica dzieli troskę od osaczenia, ambicję od chciwości. Czy jej małżeństwo z liderem ultrakatolickiej wspólnoty przetrwa próbę, jakiej zostanie poddane? I czy okaże się warte dalszych wyrzeczeń?

  Poruszająca opowieść o tym, jak można zabłądzić idąc prosto. Czyż nie wydaje się interesująca? 




  Trochę z innej strony, czyli nasza mistrzyni kryminału i jej najnowsza książka. "Trzydziesta pierwsza" Katarzyny Puzyńskiej to pozycja obowiązkowa nie tylko dla miłośników tego gatunku!       
  
   Premiera już za 5 dni! 


   W Lipowie nastał świąteczny czas. Wszystko pachnie sosnowym igliwiem, a w ceglanym kościele śpiewa się kolędy. Jedno tylko mąci spokój mieszkańców wsi: już za kilka dni ma wrócić morderca. Przez długie piętnaście lat nikt we wsi nie wymawiał nawet jego imienia. Młodszy aspirant Daniel Podgórski ma szczególne powody, żeby nienawidzić mężczyzny - sprawcy pożaru, w którym bohaterską zginął ojciec policjanta. Jakby tego było mało, we wsi zjawia się rodzeństwo ze Szwecji, które grozi jednemu z mieszkańców. Podgórski stara się zapanować nad sytuacją. Nie spodziewa się jednak, że na dzień przed Wigilią zabójczy ogień zapłonie na nowo.





   A na koniec, choć wcale nie gorsza, przepiękna powieść, w trakcie której lektury właśnie jestem, czyli "Babie lato" Danuty Pytlak. Już w tym momencie mogę wam powiedzieć, że to książka, której aż nie chce się odkładać! 


   Michalina, ceniona pracownica korporacji, opuszczona przez męża hazardzistę, w wyniku splotu różnych okoliczności nagle musi zmierzyć się nie tylko z samotnością, ale i z poważną chorobą. Po operacji, w trakcie rekonwalescencji, kobieta postanawia całkowicie przewartościować i zmienić swoje życie. A może to życie postanawia pokierować jej losem, kiedy Michalina w odziedziczonym po babci domu na wsi odnajduje napisane przez jej matkę listy… Wyjazd w rodzinne strony przyniesie więcej niespodzianek, które staną się dla kobiety przyczynkiem do walki o odzyskanie rodziny i poznania prawdy o własnej tożsamości.  




To w wielkim skrócie mój, jeszcze zimowy, przegląd nowości. 
Nie mogę się już doczekać lektury tych książek, a nawet każdej z osobna.
 Zabieram się teraz za recenzję, a was zostawiam z tym przeglądowym postem. 

Na który z tytułów wy macie ochotę?

7 komentarzy:

  1. Czytałam jedynie ''Babie lato'', które gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem właśnie w trakcie lektury i na tę chwilę całkiem mi się podoba :)

      Usuń
  2. Obietnicę Łucji mam w planach:) Właśnie do mnie zmierza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie fantastyczna :)

      Usuń
  3. "Trzydziesta pierwsza" to książka, którą chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Obietnica Łucji" to również książka, którą mam w planach w najbliższym czasie przeczytać :) Liczę na to, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń