poniedziałek, 30 marca 2015

Szybki przegląd nowości
i przeprosiny. 




Moi Drodzy Czytelnicy,
 mam świadomość tego, że bardzo was przez ostatnie 2 miesiące zaniedbałam i kolejny raz samej sobie obiecuję poprawę. Czytam dużo mniej, ponieważ trwają prace nad moją książką, jestem na etapie redakcji, która okazuje się być naprawdę pochłaniająca, a do tego, przy napływie weny twórczej, przez ostatni miesiąc pisałam kolejną, skrajnie inną powieść i czuję się przez nią emocjonalnie wymordowana. To wszystko pochłaniało (i nada pochłania) mnie do tego stopnia, że nawet liczbę godzin snu musiałam mocno ograniczyć, żeby powiązać to wszystko z uczelnią (mam semestr podzielony na pół i lada dzień rozpoczną się egzaminy). 
Mam nadzieję, że jesteście mi w stanie to wybaczyć...




Przechodząc jednak do książek, 
przygotowałam szybkie zestawienie pozycji, 
które niedługo zrecenzuję: 


1. "Ogród księżycowy" Agnieszki Krawczyk
      i wywiad z autorką (Wydawnictwo Filia)


Historia o miłości, dawnych błędach i o wybaczaniu

W dolinie mgieł i róż zaczyna się wiosna. Pisarka, Sabina Południewska, kończy remontować stary dom. Przy nim powstaje wyjątkowy ogród księżycowy, który najpiękniej i najbardziej tajemniczo wygląda nocą. Sabina jest szczęśliwa – znalazła swoje miejsce na ziemi. Otaczają ją przyjaciele – hrabina Tyczyńska produkuje swoje niezwykłe perfumy, Marek Rokosz rozwija uprawę ziół, a Mila Mossakowska chce zorganizować w pensjonacie „Pod Graalem i Różą” warsztaty pisarskie. 
Jednak niespodziewanie w Idzie pojawia się osoba, która może zmącić szczęście Sabiny i Krzysztofa, odmieniając ich los. Dawne błędy potrafią rzucać długie cienie, a wybaczenie nie zawsze jest proste. 
Czy miłość naprawdę jest w stanie pokonać każdą przeszkodę? Czy to, co pęknięte da się skleić bez śladu? Tej wiosny, w dolinie mgieł i róż kilka serc zostanie złamanych. Ale miłość i dobro mają kojącą moc leczenia ran. 
Czy macie tak samo wielki apetyt na tę magiczną, baśniową historię, jak ja?

Premiera: 08.04.2015

2. "Męża poproszę" Matyldy Man (Prószyński i S-ka)

Kobieta bez mężczyzny dziczeje fizycznie oraz umysłowo, a do tego we dwie pensje będzie łatwiej – powtarzają najbliżsi Tosi. Na nic groźby i prośby całej rodziny. Tosia powoli dobiega czterdziestki, nadal mieszka z matką, a na horyzoncie nadal nie widać żadnego kawalera. Stara panna, i już! Czy popełniła gdzieś błąd? W końcu ma za sobą wiele doświadczeń z różnymi mężczyznami A może tkwi w niej jakiś defekt? To by wreszcie coś wyjaśniało. Poznaj historię Tosi.

„Męża poproszę” to kipiąca humorem opowieść o mitach na temat miłości i małżeństwa, którymi nasze życie lukrowane jest od dzieciństwa. O szczęściu, którego definicję znają wszyscy wokół nas, oraz życiowym partnerze, którego nie warto szukać dla rodziny ani najbliższych ludzi. Ale dla siebie.

Brzmi ciekawie? Jak dla mnie bomba!
Premiera: 02.04.2015


3. "Kryminalistka" Joanny Jodełki (Świat Książki)

Czy w siedzącej na ławce kobiecie: brudnej, rozczochranej, w porwanym ubraniu, ktokolwiek rozpoznałby autorkę poczytnych kryminałów? Ona sama wie jedno: musi jak najszybciej uciekać, bo… zabiła dwie osoby. Rozpoczyna się więc upiorna podróż, podczas której Joanna będzie walczyć z własnymi słabościami, a nawet otrze się o śmierć. I wciąż będzie próbowała w myślach uporządkować straszliwe wydarzenia ostatnich dni.

Małżeństwu Joanny daleko było do ideału. Krzysztof, autor bestsellerowych poradników psychologicznych, w prywatnym życiu nigdy nie stosował się do rad, którymi tak chętnie dzielił się z czytelnikami. Żonę traktował z góry, a jej pisarstwo uważał co najwyżej za nieszkodliwe hobby. Interesowało go wyłącznie zarabianie pieniędzy. Czas spędzał przeważnie w gronie wpływowych znajomych. W końcu Joanna odważyła się powiedzieć dość. Erotyczna przygoda okazała się tylko wstępem do nieoczekiwanych zmian w życiu potulnej dotąd kobiety. Coraz bardziej osaczana przez znajomych Krzysztofa, Joanna krok po kroku zaczyna poznawać okrutną prawdę.
Czy ktoś w końcu pomoże jej się wyrwać z zaklętego kręgu?

Książka dostępna w regularnej sprzedaży. 



Te trzy utwory wydają mi się być najbardziej intrygujące, jeśli chodzi o najbliższe dni. Oczywiście w kolejce czeka też spora innych tytułów, wybrałam tylko kilka, którymi w moim odczuciu naprawdę warto się zainteresować.
 Co wy na to? Macie już swoje zdanie na temat któregoś z nich? :) 

12 komentarzy:

  1. "Kryminalistka" brzmi bardzo kusząco. Kilka bardzo dobrych opinii na jej temat już przeczytałam i z wielką chęcią przeczytam też Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czytałam o niej ogrom pochlebstw, dlatego zabieram się za lekturę jak najszybciej ;)

      Usuń
  2. Ja również chętnie przeczytałabym "Kryminalistkę" :)
    I życzę owocnej pracy przy własnej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jak na tę chwilę jestem bardzo zadowolona i na pewno jest to praca owocna! :)

      Usuń
  3. Wybaczamy ci wszystko :) Zatem spokojnie pracuj nad swoją książką, a my niebawem będziemy podziwiać efekty Twojej pracy :)
    Z twoich książkowych propozycji czytałam aby ''Kryminalistkę'', która bardzo mi się podobała. Życzę miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze dwa zdania wyjęłaś mi z ust :D

      Usuń
    2. No po prostu jesteście wspaniałe, dziękuję :)
      A na Kryminalistkę mam wielkie chęci! Oj wielkie!

      Usuń
  4. Wszystkie trzy książki baaaaaaaaaaaardzo chcę przeczytać.:) tymczasem czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że chcesz je przeczytać tak samo mocno jak ja ;P

      Usuń
  5. Kryminalistkę już mam w swoich zbiorach i może na dniach zacznę czytać ;) pozostałe nowości są również kuszące ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie ksiązki wydają się być ciekawe, ale poczekam na twoje recenzje:) Pisz spokojnie książkę, już się nie mogę doczekać efektów:) A ta nowa, też mnie intryguje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnej z wyżej wymienionych książek nie czytałam,ale wszystkie wydają się bardzo ciekawe Życzę przyjemnej lektury :))
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń