wtorek, 22 marca 2016

Mini wywiad z Celeste Ng


1. Twierdzi się, że pisarze tworząc swoich bohaterów niejako wchodzą w ich skórę. W którego z bohaterów pani powieści najtrudniej było się pani wcielić? O którym najtrudniej się pisało i dlaczego?

Potrzebowałam trochę czasu, aby wejść w skórę Lydii, bo pod wieloma względami różnimy się od siebie: ja byłam dość ambitnym dzieckiem, mam też w sobie coś z buntowniczki. Jednak wszystkim postaciom dałam coś z siebie i z każdą w taki czy inny sposób się utożsamiam.

2. Skąd czerpała pani wiedzę na temat psychologii, kreując tak wiarygodne i realistyczne postaci bohaterów?
Chodziłam na zajęcia z psychologii na studiach! Głównie jednak dużo czytam i dużo myślę o innych ludziach i powodach, dla których postępują tak, nie inaczej. Ludzie zawsze mnie fascynowali i często próbuję sobie wyobrazić, jak byłoby żyć ich życiem. To pomaga mi w tworzeniu postaci.

3. Porusza pani w swoim utworze problem wyobcowania, "inności" i odrzucenia przez społeczeństwo oraz życia w rodzinie, w której każdy z jej członków tak naprawdę jest sobie obcy. Dlaczego? Czy temat odmienności jest pani wyjątkowo bliski? Jakie widzi pani metody, aby zmniejszać częstość występowania tych problemów w społeczeństwie?
Zawsze uderza mnie to, że ludzie, którzy znają się bardzo, bardzo dobrze, mimo to mogą mieć kłopoty z wzajemnym zrozumieniem. Komunikować się ze sobą możemy tylko przy użyciu języka, a język jest niedoskonałym narzędziem do wyjaśniania rzeczy nieuchwytnych, jak myśli i uczucia. Dlatego zawsze interesowało mnie, jak dobrze ludzie mogą się tak naprawdę poznać. Nie wiem, czy w ogóle można osiągnąć pełne zrozumienie, myślę jednak, że po prostu musimy wytrwale do tego dążyć.

5 komentarzy:

  1. Mam na nią ochotę jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo czytałam i podobała mi sie :)

      Usuń
  2. Książka czeka już na czytniku. :) Zapowiada się świetnie, a wywiad jeszcze bardziej podsycił moją ciekawość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie czytania tej książki. Jest niesamowita !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma w sobie taki mrok, że aż chce się ją pochłonąć! <3

      Usuń